YouTube Shorts bez linków w filmach

YouTube Shorts wprowadza modyfikacje mające na celu rozwiązanie narastających kwestii związanych ze spamem występującym na platformie krótkich filmów. Spółka stwierdza, iż od 31 sierpnia linki umieszczane w sekcji komentarzy pod krótkimi filmami, opisach tychże filmów oraz w pionowych kanałach na żywo nie będą już aktywne do kliknięcia.

YouTube usuwa linki z YT Shorts, fot. natanaelginting, Freepik
YouTube usuwa linki z YT Shorts, fot. natanaelginting, Freepik

YouTube Shorts wprowadza modyfikacje mające na celu rozwiązanie narastających kwestii związanych ze spamem występującym na platformie krótkich filmów. Spółka stwierdza, iż od 31 sierpnia linki umieszczane w sekcji komentarzy pod krótkimi filmami, opisach tychże filmów oraz w pionowych kanałach na żywo nie będą już aktywne do kliknięcia. Nowa polityka ta ma stanowić prewencyjne środki mające na celu utrudnienie oszustom i nadużywającym spamerom wprowadzania użytkowników w błąd i manipulowania nimi za pomocą zamieszczonych linków.

Korporacja zaznacza, iż ta korekta była konieczna z uwagi na fakt, iż spamujące linki mogą kierować odbiorców do treści niebezpiecznych, takich jak złośliwe oprogramowanie, ataki phishingowe lub inne formy oszustw.

To podejście jest stosunkowo radykalne, biorąc pod uwagę, iż YouTube ma już istniejące mechanizmy oraz zasady zaprojektowane do identyfikowania i usuwania linków spamujących. Niemniej jednak, zamiast polegać na tej technologii, wprowadza się całkowity zakaz klikalnych linków. Proces adaptacji tej zmiany będzie stopniowy, zatem nie wszystkie linki staną się nieaktywne już 31 sierpnia.

Dodatkowo, firma wyklucza klikalne ikony mediów społecznościowych ze wszystkich banerów kanałów dostępnych na komputerach stacjonarnych, ponieważ również one były wykorzystywane do wprowadzania użytkowników w błąd poprzez mylące linki.

Jednakże popularni twórcy czasem wykorzystują linki, szczególnie w kontekście promowania produktów i marek wśród swojej widowni w celu generowania dochodów. W celu rozwiązania tego zagadnienia, YouTube planuje wprowadzić innowacyjne metody bezpiecznego osadzania linków w treściach.